Ortopedska pomagala: Anatomija i funkcija zgloba kuka

Zglob kuka je drugi najveći zglob u ljudskom tijelu nakon koljena. Povezuje zdjelicu s bedrom. Bez kuka, cijeli niz pokreta ne bi bio moguć. Uključuju trčanje, stajanje, sjedenje, skakanje, ples i još mnogo toga. Saznajte više o anatomiji, funkciji zgloba kuka i kao djeluju ortopedska pomagala. Također bismo vam željeli pomoći ako patite od bolova u području kuka i objasniti što možete učiniti kako biste poboljšali zdravlje kuka.

Anatomija kuka

Baš kao i rameni zglob, kuk je poznato kao kuglasti zglob. Mogući raspon pokreta stoga je opsežan. Zglob kuka ugrađen je u jaku zglobnu kapsulu koja nudi zaštitu i stvara sinovijalnu tekućinu. To je vrsta maziva koje smanjuje trenje na zglobnim površinama i opskrbljuje hrskavicu hranjivim tvarima, koja između ostalog djeluje kao “amortizer” između kostiju. Osim koštanih elemenata zgloba, složena interakcija ligamenatskih struktura i mišića osigurava stabilnost i pokretljivost kuka.

Kuk, vrlo pokretljiv zglob

Zahvaljujući anatomiji, kuk nam omogućuje, kao prvo, da podignemo bedro pod maksimalnim kutom od 140 stupnjeva prema naprijed – ova vrsta pokreta naziva se fleksija. Pa opet, istezanje unatrag, odnosno ekstenzija, također je moguće do 15 stupnjeva. Ako se zdjelica tijekom ovog pokreta nagne prema naprijed, ovaj se kut može povećati, naravno. Nadalje, noga se može pomaknuti u stranu do najviše 45 stupnjeva prema van i do 30 stupnjeva prema unutra. To se naziva abdukcija i adukcija. Adukcija nam omogućuje, na primjer, da prekrižimo noge kada stojimo ili sjedimo. I na kraju, ali ne manje važno, zglob nam daje mogućnost rotacije prema unutra i prema van, pomažući nam da kružimo nogama.

Coxalgia: bol u području kuka

Međutim, ako tako visok stupanj pokretljivosti naiđe na jak soj, to će često rezultirati ozljedama i znakovima trošenja koji uzrokuju bol. Medicinski izraz za ovu bol je “koksalgija”. Problemi s kukovima mogu se pojaviti u različitim područjima: manifestiraju se kao bol u zdjelici, lumbalna bol i bol u preponama, kao bol u donjem dijelu leđa, u stražnjici ili izravno u području kuka. Također se može dogoditi da bol zrači sve do vaših nogu.

Međutim, bol u kuku također može biti uzrokovana problemima s leđima. Bliska povezanost anatomskih struktura lumbalne kralježnice, zdjelice i kuka (također poznata kao lumbalna, zdjelična i hip regija) često otežava jasno prepoznavanje uzroka boli. Osteoartritis, na primjer, može uključivati različita funkcionalna oštećenja zglobnih struktura koja mogu utjecati na hrskavicu, zglobne kapsule, okolne mišiće, tetive i ligamente.

Što učiniti u slučaju boli u kuku?

Ortopedska pomagala odlična su pomoć kod bolova i instabiliteta zglobova, kako svih, tako i zgloba kuka. Ortopedska pomagala stabiliziraju zglobove te smanjuju osjećaj boli. Bolovi u lumbalnom području, zdjelici i kukovima nisu samo neugodni- ovisno o težini, može značajno utjecati na svakodnevnu dobrobit. Važno je da ne uzimate nikakve simptome olako, već pokušavate pronaći uzrok što je brže moguće zajedno sa svojim liječnikom.

Da biste razumjeli što se događa u području kuka ili donjeg dijela leđa, sastavili smo neke korisne informacije koje se odnose na tipične probleme, kao i na njihove uzroke i mogućnosti liječenja.

Rasterećenje i jačanje kuka

Naš zglob kuka radi nevjerojatno teško tijekom svakodnevnih aktivnosti: jednostavno tijekom stajanja cijela težina trupa, glave i ruku leži na ovom zglobu. Tijekom hodanja, opterećenje se povećava mnogo puta. Na primjer, kada hodamo niz stepenice, više od 300% naše tjelesne težine nakratko počiva na ovom kugličnom zglobu. Tijekom određenih atletskih pokreta te se sile ponovno prekoračuju. Ali to ne znači da sav taj napor zapravo šteti kuku.

Tko želi dugoročno rasteretiti svoje bokove, trebao bi ne samo poraditi na smanjenju viška kilograma, već i ojačati svoje mišiće. Snažni mišići leđa, stražnjice i bedara ključni su za zdrave bokove.

Sportovi koji su nježni za kukove

Preporučujemo aktivnosti niskog utjecaja koje se sastoje od redovitih, ritmičkih pokreta, poput vožnje bicikla, hodanja, planinarenja ili plivanja. Možda će vam se svidjeti i joga, tai chi ili pilates. Ako mijenjate vježbe, zaštitit ćete zglobove i mišiće od jednostranog naprezanja i prekomjernog naprezanja. Redovito istezanje također sprječava skraćivanje mišića i održava pokretljivost kuka.

Pratite nas

Popularne objave

Povezani članci